1 Ekim 2017 Pazar

Boğulmamak İçin - George Orwell | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Coming Up for Air
Seri: Yok
Yayınevi: Can Yayınları
Sayfa Sayısı: 254
Baskı Yılı: 2015
Goodreads Puanı: 3.79  (8,301  Oy)


Yorum 


 Orwell sen ne muhteşem bir yazarsın! Kitabın daha ilk sayfalarında bu cümleyi kurduyor Orwell, en ünlü eserleri 1984 ve Hayvan Çiftliği olsa da (ki onları çok severim), geri planda kalan eserleri de onlar kadar iyiymiş bu kitapla bunu daha iyi anladım. Kitabı okudukça sevdim, sevdikçe okudum.

Belki insan asıl beyni durunca ölüyor, yeni bir düşünceyi idrak etme gücünü yitirince.

Orwell kitabı çok yalın bir dille kaleme almış, süslü cümleler yok ama anlatılan onca düşünce var. Kitapta savaşın insanlar ve ekonomi üzerindeki etkilerini görüyor ve orta sınıfa mensup bir sigortacının ağzından okuyoruz. Kitabın dili öyle güzel ki, hem anlatmak istediğini anlatıyor hem de sizi hiç yormuyor, akıp gidiyor. Kitapta hem sistem eleştirisi, hem hayata bakış, yaşamın evreleri, savaş.. bir çok konu işleniyor ve hepsi de kitaba öyle güzel yerleştirilmiş ki, okuduktan sonra ufkunuzun açıldığını hissediyor ve yazarın değindiği noktalarla ilgili düşünmeye başladığınızı fark ediyorsunuz.

Ben sadece yaşamak istiyorum. Ve şu çuhaçiçeklerine, çitin altındaki kızıl korlara balarken yaşıyordum. İçinizde duyarsınız bunu; huzur verici bir şeydir ama aynı zamanda alev gibidir.

  Kısacası, hala Orwell okumadıysanız kaçırmayın derim.


Alıntılar

Geçmiş tuhaf şey. Hep yanınızda taşıyorsunuz. 
Yeterince uzak bir zamana dönüp baktığınzda insanlar sanki hep onlara tahsis edilmiş bir yere ve belirli bir tavra sıkışmış gibidirler. Size hep aynı şeyi yapıyormuş gibi gelir. 
Sadece aradan uzun bir zaman geçtikten sonra geriye baktığınızda bazı şeyler öbürlerini geride bırakıyor. 
Her şeye vakit vardır ama yapmaya değer şeyler hariç. Sahiden önemsediğiniz bir şeyi düşünün. Sonra sadece ona harcadığınız zamanı saat saat toplayın ve hayatınızın ne kadarcık bir bölümünü kapladığını hesaplayın. Sonra bir de traş olmak, otobüslerde gidip gelmek, tren istasyonlarında ve kavşaklarda beklemek, edepsiz hikayeler anlatıp dinlemek ve gazete okumak gibi şeyler için harcadığınız zamanı hesaplayın. 
Değer vereceğiniz şeylerin süreceğini biliyorsanız ölmek daha kolaydır. 
O günlerde zaten hiçbir şey insana garip gelmiyordu. 
Hayat yaşamak içindir ve eğer haftaya bizi düşkünler yurduna göndereceklerse, eh, haftaya kadar neler olur neler. 
Belki insan asıl beyni durunca ölüyor, yeni bir düşünceyi idrak etme gücünü yitirince. 
Ben sadece yaşamak istiyorum. Ve şu çuhaçiçeklerine, çitin altındaki kızıl korlara balarken yaşıyordum. İçinizde duyarsınız bunu; huzur verici bir şeydir ama aynı zamanda alev gibidir. 
Bir çöp kutusunun dibinde boğuluyoruz hepimiz.

Puanım


15 yorum:

  1. Bu eserini okumadım, muhteşem biri gerçekten, 1984 ve Hayvanlar Çiftliği'ni çok uzun yıllar önce gençkızken okumuştum, filmi de çevrilmişti yanlış hatırlamıyorsam. Eline sağlık çok güzel tanıtıyorsun alıntılarla. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. ^^
      Evet iki kitap da çok güzel ve 1984'ün filmi var, izlemedim ama. :)
      Sevgiler. :))

      Sil
  2. Alıntılar çok güzel, o bilinen iki kitabı ben de okudum ama favorim 1984. Bu kitabı da bir ara okumalı, teşekkürler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinliklee, benim de favorim 1984. :D Mükemmel bir kitap o. Evet, Orwell'ın diğer eserleri de baya güzel duruyor, okumak gerek. ^-^

      Sil
  3. Diğer kitaplarından bendw okumuştum ama Boğlmamak İçini merak ettim.
    Listeme ekliyorum.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım diğer kitaplar gibi bunu da seversin. :)
      Sevgiler, iyi okumalar. ^-^

      Sil
  4. Orwell her okurun okuması gereken bir yazar. Boğulmamak için'i Ocak'ta okumuştum.Yeni bir Orwell'ın zamanı geldi :D

    YanıtlaSil
  5. Evet, çok güzel bir kitaptır o. Okuduğumda bende çok sevmiştim, yorumunu bekliyorum. :)
    Bunu da kısa zamanda okur ve seversin umarım. :)

    YanıtlaSil
  6. Yazardan sadece Hayvanlar Çiftliği'ni okudum ama diğer kitaplarını da okumak istiyorum. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarını da okumalısın, umarım beğenirsin. ^-^

      Sil
  7. Blogunu zevkle takip ediyorum gerçekten bilgilendirici ve teşvik edici paylaşımlar yapıyorsun :)

    YanıtlaSil
  8. Birçok kişi gibi ben de yazardan önce 1984 ve Hayvanlar Çiftliği'ni okudum. İkisi de çok güzeldi. Orwell'ın 3 kitabı elimde var. Sanırım yakın zamanda onlardan birini okuyacağım. Yorumun beni teşvik etti :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim buna. Okuyunca beğeneceğine eminim, kısa zamanda okuyabilirsin umarım. Yorumunu merak ediyorum. ^^

      Sil