15 Ekim 2017 Pazar

Adalet - Kolektif (26 Yazar) | Kitap Yorumu

26 yazar

Orijinal Adı: No Rest for the Dead
Seri: Yok 
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 432
Baskı Yılı: 2014
Goodreads Puanı: 3.6  (3,071 Oy)

Arka Kapak Yazısı


Yirmi altı usta yazardan tek bir hikâye…

Jeff Abbott - Lori Armstrong - Sandra Brown - Thomas Cook
Jeffery Deaver - Diana Gabaldon - Tess Gerritsen 
Andrew F. Gulli - Peter James - J.A. Jance
Faye Kellerman - Raymond Khoury - John Lescroart
Jeff Lindsay - Gayle Lynds - Phillip Margolin
Alexander Mccall Smith - Michael Palmer - T. Jefferson Parker
Matthew Pearl - Kathy Reichs - Marcus Sakey
Jonathan Santlofer - Lisa Scottoliner - L. Stine 
-Marcia Talley


Yorum

  26 yazar bir araya gelip, bir kitabı nasıl yazabilir ki? Kitabın kapağını ilk gördüğümde ve sonrasında bu soru zihnime takıldı ve okuyup görmek istedim. İki yazarın bile ortak kitap çıkarması bana hep şaşırtıcı gelmiştir, bir kitap sadece bir yazara ve onun düşünce dünyasına ait gibi hissederim hep.

İnsanın hayatta yalnızca tek bir şansı olurdu ve kendisine sunulan bu şansa dört elle sarılması gerekirdi.

  Kitabı dışı ile yargılayacak olursak, kitaptan etkileyici bir polisiye çıkabileceğini düşünmüyordum ama yazarların arasında kitaplarını severek okuduğum kişiler de olunca merakım arttı. Her yazar ayrı bir bölüm yazmış ve hepsi bir araya gelince hikaye de kopukluk olmuyor, bu yönden takdire değer bir iş çıkmış. Özele inecek olursak;
 
Her şeyden uzaklaşmak ve olanları unutmak için çok çaba sarf ettim ama aslında hiçbir zaman unutmuyorsunuz, sadece yaralarınızın üzerini bir doku kaplıyor ve hayatınıza devam ediyorsunuz.
  Kitabın konusu ve ilerleyişi fena değildi, her karakterin penceresinden olayı okumak ve çeşitli açılardan bakmak kitaba yakışmıştı. Kitabın sonuna kadar da bir gizem hakimdi, bu da sizi hikayenin içinde tutmak için iyi bir sebep. Ancak kitapta her şey ortalama seviyede idi, cinayet ve plan güzel ama şaşırtıcı olmaktan yoksun, yazar üslupları ise birbirinden farklı olduğu için bölüm geçişleri ya da aynı karakteri farklı yazarlardan okumak kitaptaki bütünlüğü zedeliyor.

Hayattaki hiçbir şey basit değildir.

  Genel olarak değerlendirecek olursam, ben 26 yazarın çalışmasından daha iyi bir sonuç beklerdim, bir polisiye roman olarak tatmin edici bulmadım. Ancak konu bütünlüğünün sağlanması ve kitabın akıcı bir şekilde yazılmış olması da sıkılmadan bitirmenizi sağlıyor. Kitaba kötü diyemesem de iyi diyemem, okusanız da okumasanız da bir şey kaybetmeyeceğiniz kitaplardan. Şuna da değinmek isterim ki, kitabın (yazarlara ödenen para dışında) gelirin Lösemi & Lenfoma Vakfı'na bağışlanacak olmasından çok hoşlandım.

Puanım

 Puanım aslında 2.5'ti ancak gelirinin bağış olarak kullanılacak olması takdire değer.

12 yorum:

  1. Yorumunu okuyunca alıp okuyasım gelmedi ama gelirinin bağışlanacak olması kitabı okumaya değer gibi :))

    YanıtlaSil
  2. Birde fazla yazarın dokunuşlarıyla bir kitap çıkarmak ilginç ve zor gelir bana. Gelirinin bağışlanacak olması da çok güzel. Belki ilerleyen zamanlarda değerlendirebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, çok yazarla zor gerçekten. Okursanız beğenirsiniz umarım. 😊 😊

      Sil
  3. Şaşkınım şu an, 26 kişinin bir araya gelip polisiye bir kitap yazması ilginç. Gerçi senaryo yazarları üç, beş kişiyle yazıyor ama o farklı bir şey. Emeğine sağlık. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende çok şaşırmıştım. 😊
      Teşekkürler, sevgiler. ❤❤

      Sil
  4. Bende 26 yazar tarafından yazıldığını duyunca alıp, geçtiğimiz yıllarda okumuştum. Genel olarak beğenmiştim. Çok yer etmemiş ama bende :) gelirinin bağışlanacak olması hoş bir ayrıntı ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte,insanı etkileyen kalıcı bir kitap değil. :) evet çok iyi bir ayrıntı. 😊

      Sil
  5. Kitabı okumadım ama görseldeki diğer kitaplara göre bizim kapak daha güzel olmuş sanki.

    26 kişinin bir kitabı yazması gerçekten inanılmaz. Gelirini bağışlayacak olmalarını da takdir ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, diğer kitap kapakları kitapla çok alakasız bende şaşırdım.
      26 yazar ilginç gerçekten de. :) Kitabın en takdir ettiğim yönü bağış kısmı oldu zaten.

      Sil
  6. yazarlarından bazıları ile fena halde kafayı bozmuş biri olarak , çok merak ettim kitabı . Paylaşım için teşekkür eder, itina ile not alırım :D

    YanıtlaSil
  7. Yok bana göre değil sanırım tek yazarın hayal dünyasını düşüncelerini okumak tercihimdir.Yine de yorumuna göre çok da kötü bir şey ortaya çıkmamış ama mümkünse bu usta yazarlar bireysel devam etsinler :)

    YanıtlaSil