21 Ekim 2016 Cuma

Pozitif Psikoloji - Nevzat Tarhan | Kitap Yorumu


Orijinal Adı: Pozitif Psikoloji
Seri: Yok
Yayınevi: Timaş Yayınları
Sayfa Sayısı: 304
Baskı Yılı: 2015

Arka Kapak Yazısı

 Nevzat Tarhan, 10 Adımda Pozitif Psikoloji'de her biri psikoloji ve psikiyatrinin farklı sahalarında uzman on dokuz kişiden oluşan bir ekiple duygusal zekâ becerilerini 10 adımda geliştirme yöntemlerini pratik uygulamalarla birlikte sunuyor. Kendini tanıma-farkındalık, iletişim becerileri, motivasyon, sebatkârlık, uzlaşmacılık gibi kavramların tek tek açıklandığı kitapta anlatılan 10 adım, psikodrama ve alıştırmalarla pekiştiriliyor.

  Hayatın her anında karşınıza çıkabilecek krizleri birer avantaja çevirebilmenin inceliklerini anlamak ve öğrenmek isteyenler için Pozitif Psikoloji, Çoklu Zekâ Uygulamaları kaçırılmayacak bir imkân.

Yorum

  Anlamak ve özümsemek için yavaş yavaş okuyarak, kimi yerlerde not alarak Pozitif Psikoloji'yi bitirdim, aslında bir kaç gün önce bitirdim ancak bugün yazabiliyorum yorumu.

  Nevzat Tarhan ve psikoloji alanında uzman on dokuz farklı kişinin bir araya gelerek hazırlanmış bir kitap. Kitap duygusal zeka, iletişim becerileri, çoklu zeka kuramı gibi konuları işliyor ve duygusal zekanın on adımda nasıl geliştirileceğini açıklamalı bir şekilde bizlere sunuyor. Her bölüm farklı bir yazar tarafından ele alınmıştı, ben en çok Tarhan'ın kaleme aldığı bölümü beğensem de diğer bir çok bölüm de başarılı ve bilgi vericiydi.

  Duygusal zekayı ve önemini bu kitapla birlikte iyi bir şekilde kavrıyorsunuz ve öneriler sayesinde duygusal zekanızı nasıl geliştirebileceğinizi ayrıntılı bir şekilde öğrenebiliyorsunuz. Aynı şekilde diğer zeka türleri ile ilgili bilgiler ve geliştirmek için  uygulanması gereken yöntemlerde kitap da mevcut.

  Ben kitabı severek okudum, sadece bilimsel yönü biraz daha ağır basmış olmasını isterdim. Onun dışında okuması kolay, bolca bilgilendiren güzel bir çalışma olmuş, ilgisi olan kişilerin beğeneceğini düşünüyorum. İyi okumalar. :)

Puanım


2 yorum: