11 Temmuz 2016 Pazartesi

Kuzuların Sessizliği (Hannibal Lecter #2) - Thomas Harris | Kitap Yorumu

thomas harris
Orijinal Adı: The Silence of  the Lambs
Seri: Hannibal Lecter #2
Önceki Kitap: Kızıl Ejder
Yayınevi: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 430
Baskı Yılı: 2014 
Goodreads Puanı: 4.11  (336,084 Oy)

Arka Kapak Yazısı

Buffalo Bill lakabıyla tanınan bir seri katil, bazı kadınların peşine düşmektedir. Katilin belli bir amacı vardır ama cesetler farklı eyaletlerde bulunduğu için kimse bunu kavrayamaz. FBI Akademisi'nde genç bir stajyer öğrenci olan Clarice Starling, büronun davranış bilimleri bölümünden Jack Crawford tarafından çağırılınca şaşırmıştır. Görevi, çok zeki bir psikiyatr ve korkunç bir katil olan, Baltimore Akıl Hastanesi'nde tutularak kriminal cinnet açısından yakından izlenen Dr. Hannibal Lecter ile görüşmektir. Lecter'ın, katillerin zihin yapısıyla ilgili öngörülerinin, Buffalo Bill'in izinin sürülmesine ve adamın yakalanmasına yardım edebileceği düşünülmektedir.

Zeki ve çekici bir kadın olan Starling, kendini Lecter gibi keskin zekâlı biriyle garip ve yoğun bir ilişki içinde bulunca sarsılır. Adamın, Buffalo Bill ve genç kadının kendisi hakkındaki şifreli ipuçları; Starling'i tüm okurların tüyler ürpertici ve son derece sürükleyici bulacağı bir araştırmaya sürükler. Büyük bir yaratıcılık ve ustalıkla kaleme alınmış olan Kuzuların Sessizliği romanı bir gerilim klasiğidir.

Yorum

  Herkese Merhaba! :) Bugün bir Thomas Harris klasiği ile karşınızdayım; Kuzuların Sessizliği. Serinin ilk kitabını geçen yıl okumuş ve beğenmiştim, seriden beklediğimi bulamasam da polisiye-gerilim türü için güzel bir kitap olduğunu düşünüyordum ve seriye devam etme kararı almıştım. Aslında seriye başlama sebebim bu kitap ve ünü, insanın merakını uyandıran bir karakter Hannibal ve herkesin bildiği Kuzuların Sessizliği, filmi ile de kitabı ile de oldukça ses getiren bir yapıt.

  Kızıl Ejder (serinin ilk kitabı)'nda karşılaştığımız ve benim sevdiğim bir karakter olan Will Graham ne yazık ki bu kitapta yer almıyordu, bu kitapta Hannibal'dan sonra ana karakterimiz Clarice Starling'di. Starling mezun olmak üzere olan zeki, genç ve yetenekli bir öğrenci. Bir çok kadını öldürmüş olan ve henüz yakalanmamış olan seri katil Buffalo Bill var ve Starling'de peşinde, Starling'e ise Hannibal yardımcı oluyor. Genç Starling'e akıl veren veren ve yardımcı olan Hannibal ile Starling arasında bir çok diyalog yaşanıyor ve hepsi birbirinden zekice hazırlanmış, açıkçası ikilinin bölümlerini okurken büyük zevk aldım ve iple  çektim o bölümleri.

  Kuzuların Sessizliği, kurgusuyla ve karakterleriyle gerçekten çok iyi bir polisiye-gerilimdi. Bu kitapta ilk kitaba göre Hannibal daha çok yer alıyordu ve kitabın bu yönünü çok beğendim. Hannibal okuması oldukça zevkli bir karakter, zekasıyla, farklılığıyla okuru kendine çekiyor -en azından beni. :)

  Kitabın kurgusu kadar dili de iyiydi ve sayfalar çok hızlı akıp gidiyordu. Hiç sıkmadan sayfalar aktı, geçti ve ben kitabı çok beğendim. Özellikle de ilk kitabın beklentimi yeterince karşılamadığını düşünecek olursam bu kitap beklentimi oldukça karşıladı ve sevdiğim polisiye-gerilimler arasında yer aldı. Yakın zamanda filmini de izlemek istiyorum, umarım onu da severim.

  Kuzuların Sessizliği'ni sevdim ve gerçekten iyi bir kitaptı. Serinin diğer kitaplarını da merak ediyorum ve yazarın iyi bir iş çıkaracağını düşünüyorum. Şunu da ekleyeyim, serinin Nemesis Kitap'tan çıkan baskıları gerçekten çok hoş, kitapların kapaklarını çok beğendim ben. :)
  İyi bir polisiye-gerilim okumak iserseniz Hannibal Lecter serisini es geçmeyin derim. İyi okumalar. :)

Puanım

4.40


6 yorum:

  1. Kuzuların Sessizliği filmini o kadar duymama rağmen senin gibi izleme fırsatım olmadi. Kitabı olduğunu senden öğrendim ve hikayesini de. Çok ilgi çekici duruyor. Güzel yaziydi Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende filmini çok duydum ancak izlememiştim, filmin kitaptan uyarlama olduğunu öğrenince kitaba odaklandım ve gayet güzel bir kitaptı.
      Teşekkür ederim, yazımı beğenmene sevindim. :))

      Sil
    2. Kitabı olduğunu ben de ilk kez duyuyorum film müthiş etkileyici ve sarsıcı tavsiye ediyorum ben de hatta klasikler içinde yer almayı dahi kesinlikle hak ediyor.

      Sil
    3. Filmini herkes övüyor, iyice merak ettim. En kısa zamanda izlemeyi düşünüyorum, hak ediyor gibi. :)

      Sil
  2. okudum yaa ama hatırlamıyom hiç. ama filmlerini kaçırmaaaa çok iyiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman geçince ne yazık ki unutuyor insan. :/
      Aslında uyarlama film izlemeyi pek tercih etmem ancak herkes bu filmi çok övünce merak ettim, bakacağım inşaallah. :D

      Sil