30 Nisan 2016 Cumartesi

Dava - Franz Kafka | Çizgi Roman Yorumu


Orijinal Adı: The Trial: A Graphic Novel
Seri: Yok
Yayınevi: NTV Yayınları
Sayfa Sayısı: 128
Baskı Yılı: 2009
Goodreads Puanı: 3.63 (690 Oy)

Arka Kapak Yazısı


  NTV Yayınları'nın yeni serisi Çizgi Roman Dünya Klasikleri, ilk çizgi roman Macbeth'in ardından Franz Kafka'nın en ünlü romanı Dava ile devam ediyor...
Shakespeare'den Kafka'ya

  Bu çizgi romanda yeniden yaratılan Dava, bir sabah hiç açıklanmayan sebeplerden ötürü tutuklanan Joseph K'nın hayret verici bir yargı süreciyle mücadelesinin kasvetli hikâyesini anlatıyor. Joseph K, bir kafa karıştırıcı durumdan diğerine sürüklenirken, bilinmeyen suçlamalar karşısında masumiyetini kanıtlama konusunda giderek umutsuzlaşıyor. Birbirine yabancılaşmış uyruklarının hayatlarını ezip geçen otoriter bürokrasinin sert bir portresini çıkaran Dava, bugün de eski güncelliğini koruyor.

  Shakespeare'le başlayan ve Kafka ile devam eden "Çizgi Roman Dünya Klasikleri" serisi, dünya edebiyatının seçkin yazarlarını bir araya getiriyor.

Yorum

  Dava'yı roman olarak okuyup bitirdikten hemen sonra internetten e-kitap halini bulup çizgi romanını da okudum. Dava'yı tam olarak sevemeyince sorunun neyden kaynaklandığını  merak ettim ve çizimlerle desteklenmiş halini okursam son karara varabileceğimi düşündüm. Çizgi roman sayesinde Dava'yı ikinci kez okumuş gibi oldum.

  Dava'nın konusu ve içeriği ile ilgili bilgi vermeyeceğim. Dava'nın kitap yorumundan bunlara ulaşabilirsiniz. Çizgi romanda Josef K. Kafka olarak çizilmişti ve bu hoşuma gitti, yazarın hayatı ile Josef K.'nın yaşadıklarına da bakınca bu durum çok uygunsuz değildi. Çizimler ve diyaloglar Dava'nın yapısına uygun ve güzellerdi, çok beğendim. Romanda olan bazı sahneler çıkarılmıştı, çok da sıkıntı olmamış bu, anlaşılırlığını sağlamış. Anlatımı, çizimleri ve diyaloglarıyla güzel bir çizgi roman olmuş, sayfalar su gibi aktı. Ancak ben iyi ki roman halini okuduktan sonra çizgi romanı okumuşum dedim çünkü kitaptaki derinliği bunda bulmak mümkün değil. Zaten çizgi romanların sevmediğim yönü bu, fazla yüzeysel oluyorlar.

  Çizgi romanı okuduktan sonra romanla ilgili düşüncelerim değişmedi aksine pekişti. Dava'yı bir kez daha okuyup, olayları yeniden gözden geçirmekse romanın zihnimde yer edinmesi açısından oldukça faydalı oldu. Dava hala beklentilerim altında kalmış bir kitap ama okuduğuma pişman da değilim, beğendim, güzel bir kitap fakat ben pek sevemedim. Çizgi roman hali de güzel hazırlanmış ve romandan sonra okursanız bence çok da güzel olabilir. Sonundaki notlar ve yazara ilişkin bilgilerse gerçekten çok hoş olmuş.

Dava'nın çizgi romanını e-kitap olarak incelemek isterseniz, aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.
Franz Kafka - Dava (Çizgi Roman) e-kitap


Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder