1 Mart 2016 Salı

Şubat Ayı Okuduklarım

Herkese merhaba! :) 
 10 kitapla Şubat ayını tamamlamışım ve 2016 yılında da toplam 21 kitap okumuşum, yıla hızlı başladım ve umarım böyle de ilerleyebilirim. :) Bu aya klasiklerle başlayıp fantastikle devam ettim ve son zamanları da polisiyeye ayırdım. Çok güzel kitaplar okudum, bir göz atalım isterseniz :)


Resimli Adam, Ray Bradbury'nin klasiklerinden biri ve çok güzel bir kitaptı. Okurken çok etkilendim, Resimli Adam'ın vücudundaki dövmelerle farklı hayatlara yolculuğa çıkıyoruz kitapta. Kitap kısa hikayelerden oluşuyor ve hepsi birbirinden etkileyici. Modern zamanın getirileri ve bizden götürdükleri, yabancılaşma, yalnızlaşma, hırs... Hepsi bu kitapta, Bradbury tarzını seviyorsanız kesinlikle okumalısınız.
Puanım: 5/5


Amcamın Rüyası, sosyetedeki yozlaşmayı mizahi bir dille anlatan çok güzel bir Dostoyevski eseri. Kitaptaki entrikaları, karakterleri ve olayları çok severek okudum ve mizahi anlatımla birleşince bunlar çok güzel vakit geçirdiğim bir kitap oldu.
Puanım: 4/5


Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler, büyük merak ve istekle başlayıp bu kitaba serinin devam kitabı henüz çıkmadığı için biraz uzata uzata okudum. Locke Lamora'nın Yalanları'ndan bir tık geride olsa da okuması çok zevkli bir kitaptı. Fantastik kurgu seviyorsanız yada zekice işlenmiş bir kurgu istiyorsanız Centilmen Piç serisine mutlaka göz atmalısınız :)
Puanım: 4,5/5


1984, en sevdiğim kitaplardan biri olan 1984'ü bu yıl ikinci kez okudum ve bir kez daha neden sevdiğimi anladım. Orwell'ın ortaya çıkardığı mükemmel dünya ve kurguya hayran olmamak elde değil. Her okuduğunuzda sizi büyülemeyi başaracak ender kitaplardan biri, eğer hala okumadıysanız okuma listenize ekleyin ve mutlaka okuyun. 
Puanım: 5/5


Cam Çocuk, cam kemik hastalığına sahip bir çocuk ve ailesinin yaşadıklarını anlatan etkileyici bir Picoult eseri. Okurken kendinizi karakterlerin yaşamına dahil olmuş bir şekilde buluyorsunuz, karakterler ve yaşananlar oldukça etkileyici. Picoult'un diğer kitaplarından bir tık geride olduğunu düşünsem de güzel bir kitaptı, gereğinden uzun olsa da okunmaya değer bir kitap.
Puanım: 3,5/5


Hayaletin Hatası, Wadstone Günlükleri'ne Ocak'ta başlamış ve hızla ilerlemiştim, ilk dört kitabı okumuştum. Şubat'ta seriden sadece bir kitap okuyabildim. Güzel bir kitaptı, türüne göre ise çok güzel bir seri, bu kitapta Tom geçici bir süreliğine yeni bir ustayla eğitimine devam ediyor ve su cadılarıyla ilgili bir eğitim alıyor, kitaptaki bu değişiklikleri sevdim. Bol olaylı bir kitaptı, kurgusu ve yeni karakterlerini ise gayet beğendim.
Puanım: 4/5


Bülbülü Öldürmek, Amerika'da ırkçılığın canlı ve yoğun yaşandığı bir dönemi 9 yaşlarında bir çocuğun gözlerinden okuduğunuz güzel bir kitap. Olayların Scout'un önyargısız çocuksu bakış açısıyla anlatılması kitabı ve olayları daha bir etkileyici hale getiriyor. Kitabın en çok etkilendiğim yanı Atticus karakteri olmuştu, kitaptan çok etkilenmesem de Atticus'u çok sevdiğim ve bu da kitabı sevmemde büyük rol oynadı. Mükemmel olmasa da okuduğunuza pişman olmayacağınız bir eser.
Puanım: 4,5/5


Sırlar Uçurumu, polisiye okuma isteğiyle başladığım ama hayal kırklığına uğradığım bir kitaptı. Polisye-gizem-gerilim beklerken entrikalı-tarihi-aşk kurgusuyla karşılaşmak moral bozucuydu tabii. 19yy Fransa'sında geçen bol gizemli ve entrikalı bir roman. İlk sayfadan son sayfaya kadar hakim olan gizem etkileyici olsa da gizemin çıkış noktası ve aşkın kitapta büyük yer kaplamasından hoşlanmadım ben. Genel olarak güzel olsa da istediğimi bulamadığım bir kitap oldu.
Puanım: 2,5/5


Taş Meclisi, polisiye okuma isteğiyle başladığım ikinci kitap ve bunda da istediğimi bulamadım. Parapsikoloji, şamanizm gibi alanlarla yakından ilgili olan kitap biraz yavaş ve temposuzdu. Son sayfalar doğru fantastik ögelerin ortaya çıkması ise kitaba yakışmamıştı bence, onun dışında akıcı bir Grangé romanı.
Puanım: 3/5


Kusursuz Tuzak, polisiye okuma isteğiyle başlayıp istediğimi bulduğum bir kitap oldu. Konusuyla, kurgusuyla, karakterleriyle ve anlatımıyla etkileyici bir kitaptı. Gizem ve gerilimin güzel harmanlandığı, tüyler ürpertici bir roman. Polisiyeyi seviyorsanız, Kusursuz Tuzak'ı da seveceğinize inanıyorum. :)
Puanım: 4,5/5


  Şubat benim için güzel bir ay oldu, sonlara doğru daha da güzelleşti. Çok güzel kitaplar okudum ve en sevdiğim kitap Kızıl Gökler Altında Kızıl Denizler oldu, aslında 1984 diyecektim ama daha önce okuduğum için onu söylemiyorum. :) Beni hayal kırıklığına uğratan kitap ise Sırlar Uçurumu oldu. 

Şubat'ta toplam 10 kitap ve 4.196 sayfa okumuşum. Umarım Şubat sizin içinde güzel bir ay olmuştur. Bol kitaplı günler, İyi Okumalar :)


0 yorum:

Yorum Gönder