18 Ocak 2016 Pazartesi

Hayaletin Laneti (Wardstone Günlükleri #2) - Joseph Delaney | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: The Spook’s Curse
Seri: Wardstone Chronicles #2
Önceki Kitap: Hayaletin Çırağı
Sonraki Kitap: Hayaletin Sırrı
Yayınevi: Tudem Yayınları
Sayfa Sayısı: 318
Baskı Yılı: 2009
Goodreads Puanı: 4.10  (18,439oy)

Arka Kapak Yazısı

  Hayalet ve çırağı Thomas Ward yarım kalmış bir işi halletmek için Priestown’a gitti. Katedraldaki yer altı mezarlarının derinlerinde Hayalet’in hiçbir zaman yenemediği bir yaratık yatmaktaydı. Öyle bir yaratıktı ki herkes onun güçlerinden korkuyordu. Ona Zehir diyorlardı

  Thomas ve hayalet, Zehir’le mücadelerinde tek düşmanlarının o olmadığını görürler. Thomas ve ustası onları izleyen bu lanetten kurtulabilecek mi?

  “Neredeyse altı aydır Bay Gregory’nin çırağısın. Yani bazı şeyleri kendi başına halledebilecek kadar eğitim almış olmalısın” dedi annem. “ve artık karanlık seni fark etti, yakalayıncaya kadar da peşini bırakmayacaktır. Yani tehlikedesin oğlum ve bu tehlike giderek artacak. Ama şunu unutma sende büyüyorsun oğlum. Genç bir erkek olduğunda korkma sırası karanlığa geçecek, çünkü o zaman sen av değil, avcı olacaksın. Sana bu yüzden hayat verdim.”

Yorum

  Wardstone Günlükleri'nin ikinci kitabı olan Hayaletin Laneti güzel bir devam kitabıydı, Hayaletin Çırağı'ndan daha çok sevdim. İlk kitaptan sonra 6 ay sonrası anlatılıyor. Kitabın girişi güzeldi, iyi bir deşici(bir öcü çeşidi) olayı ile başladı ve devam etti.

  İlk kitaptan hem daha güzel hem daha hareketli bir kitaptı, ilk sayfalarda başlayan hareket kitabın geri kalanına da hakim oldu. Kitap Thomas ve hayaletin, Zehir adlı çok kötü bir düşmanla mücadelesini konu alıyor ve tabii ki olaylar sadece Zehir'le sınırlı kalmıyor, başka düşmanlarda var.
Okurken hiç sıkılmadım, sayfalar hızla aktı gitti, yazarında tempoyu düşürmemesi okumayı daha zevkli hale getirdi.

  Zaman zaman Thomas'ın her şeye atlamasına sinir olsam da ondan başka bir hareket beklemiyordum. Her ne kadar korksa da tehlikenin üzerine giden iyi bir hayalet çırağı o :) Kitapta en çok ilgimi çeken karakter Thomas'ın annesi sanırım. Hakkındaki gizemlerin bir an önce aydınlanmasını ve kitapta daha çok yer almasını istiyorum. Birde Meg var ki onunla ilgili gizemler bir sonraki kitap Hayaletin Sırrı'nda aydınlanacak gibi.

  Kitabın sonunu da sevdim ve olayların çözümlenme şekli hem mantıklı hem güzeldi.
Spoiler İçerir
Thomas'ın Zehir'i Alice yardımıyla yenebilmesi ve Alice'in Zehir'le yaptığı mantıklı antlaşmalar hoşuma gitt. Thomas tek başına yenseydi o kadar güçlü bir yaratığı fazla masalsı olurdu ama böylesi akıllıca olmuş.

  Hayaletin Laneti gerilimi bol güzel bir kitaptı. Türüne göre güzel ve başarılı bir seri, ben sevdim ve devam etmekte istiyorum. İlerleyen kitapların daha güzel olacağını umuyorum. İyi okumalar :)

Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder