25 Ocak 2016 Pazartesi

Güven Bana - Jeff Abbott | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Trust Me
Seri: Yok
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 580
Baskı Yılı: 2011
Goodreads Puanı: 3.49  (693oy)

Arka Kapak Yazısı

  Luke Dantry ergenlik çağındayken bir yolculuğa uğurladığı babasının beklenmedik ölümüyle sarsılmıştır ve bu olay kişiliğinde derin izler bırakarak, bir profesör olan babasının bindiği uçağı sabote eden teröristlerin psikolojik yapısını anlamayı hedef haline getirmesine neden olmuştur.
  
  Henüz üniversite eğitimine devam eden ve başarılı bir psikolog olacağının işaretlerini veren Luke, babasının yakın dostlarından biri olan ve zaman içinde annesiyle evlenerek üvey babası haline gelen Henry Shawcross'tan, internet üzerinde sosyal ağları kullanan potansiyel teröristlerin psikolojik profillerini çıkarması ve veri toplaması için teklif alır. Amaç, bu tür insanların sunabileceği veriler sayesinde, Henry'nin politik düşünce grubunun daha tutarlı terör tehdidi analizleri yapmasını sağlamaktır.

  Luke, veri topladığı ve iletişim kurduğu profilleri Gece Yolu adı altında birleştirir ve bulgularını Henry'ye sunar. Daha önceki terör tehdidi uyarılarının ciddiye alınmamasından yakınan Henry'nin niyeti gerçekte farklıdır: Bu verileri ve çok zengin bir Arap prensinden aldığı fonu kullanarak, en büyük vahşeti ve yıkımı yaratabilecek teröristleri bulup, sanal bir yapısı olan ama somut hasarlar yaratan bir organizasyon kurmaktır. Ne var ki Jane adında bir İngiliz kadın bu olayı haber alınca, işler fena halde karışır.

Yorum

  Kitapçıda gördükçe beni al beni al deyince bende ısrarına dayanamadım aldım kitabı. Evet ısrar eden kitabın kendisi, nedense o benim kitabımmış ama ben orada bırakmışım gibi hissedince bende aldım. Yazarın daha önce Kuşku adlı kitabını okumuş ve kötü bulmamıştım, oradan referansla Güven Bana'yı da okuyayım dedim.

  Kitap Luke Dantry'nin üvey babasının isteği üzerine başladığı projenin onu terörle ilgili olayların içine çekmesini konu alıyor. Olaylar Luke'un bildiğinden çok farklı ve o bu karmaşanın içerisinde önemli bir role sahip. Terörist ve anti-teröristlerin arasındaki çekişmeyi konu alan aksiyon dolu bir kitap.

  Kitabın konusu güzel, çok orijinal ve farklı bir konu değil ancak gizem ve aksiyonla birleşince çok sorun olmuyor bu sıradanlık. Aslında kitap tam aksiyon dolu bir Amerikan filmi tadında. Çok hareketli dolu dolu bir sürü sahne var heyecan dorukta ancak her şey tahmin edilebilir bir düzeyde. Okuyup bitirdikten sonra çok şaşırmadığınızı, aşina olduğunuz şeyleri bir başka biçimde daha okuduğunuzu fark ediyorsunuz.

  Kitap çok hızlı okunuyor, sayfalar akıyor gidiyor, ben bir hafta da okudum ama zaman ayıramadığım için yoksa bu kadar zaman alacak bir kitap değil. Ancak kitabın dilinde küçük bir sorun var, yazarın betimlemeleri yetersiz ve hissedemiyorsunuz, aksiyonlarla doldurulmuş bir sürü sayfa var ancak karakterlerin ve olayların anlatılışında bir eksiklik var. Aslında aynı şeyleri yazarın diğer kitabı Kuşku'da da hissetmiştim, sanırım yazarın genel tarzı böyle.

  Okurken çok yeni şeylerle karşılaşmıyorsunuz, karakterler, olaylar, aksiyon sahneleri sıradan, sizi şaşırtmıyor ya da yeni bir şey okuduğunuzu hissetmiyorsunuz. Kurgusu güzeldi ancak diğer alışılageldik ögelerle birleşince çok farklı bir his uyandırmıyor sizde. Kitapta bazı noktaları biraz gerçek dışı buldum, karakterlerin çok az bilgiyle koca sonuçlara ulaşmaları, neredeyse olağanüstü olan tahmin yeteneklerinden hoşlanmadım, kitabın gerçekçiliğini azaltmış.

  Ben okurken sıkılmadım, hatta bazı sahnelerde aksiyon doruklara ulaştı ve o sıra kitabı elimden bırakamadım. Onun dışında kitaptaki sıradanlık, kitabın unutulmaz olmasını ve sizde iz bırakmasını engelliyor. Mükemmel olmasa da okurken sıkılmadığım bir kitap oldu. Bol aksiyonlu hatta salt aksiyon dolu diyebileceğimiz bir kitap okumak istiyorsanız Güven Bana'yı okuyabilirsiniz. Beklentiniz büyük değilse zaman geçirmek için güzel bir polisiye-aksiyon. İyi Okumalar :)


Alıntılar

 "Bazıları için asla yeterli değildir; para, gurur, güç. Zehrini söyle, hemen bir bağımlı bulursun. "
 "Binlerce insanla sarılıyken her birimizin böyle yalnız olması ne tuhaf. Kimden yarın isteyebileceğimizi, kimin bizi anlayacağını bile bilmiyoruz. "

Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder