17 Aralık 2015 Perşembe

Dünyanın Gözü (Zaman Çarkı #1) - Robert Jordan | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: The Eye of the World
Seri: The Wheel of Time #1
Sonraki Kitap: Büyük Av
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 817
Baskı Yılı: 2003
Goodreads Puanı: 4.16  (209,478)


Arka Kapak Yazısı


Zaman çarkı döner
Ve Çağlar Gelir Gider
Olmuş Olan. Olacak Olan
Ve Olmakta Olan
Her An Gölgenin Altında Ezilebilir.

Bırakın Ejder Bir kez daha zamanın Rüzgarlarına Binsin.


İyinin ve kötünün sonsuz bir savaşa tutuştuğu, ışığın ve gölgenin dünyası; Zaman Çarkı'nın dünyası...
Bugüne dek yazılmış en görkemil fantastik kahramanlık öyküsü.


Yorum

  Hani bazı kitaplar vardır daha başlamadan bilirsiniz seveceğinizi, işte benim için Zaman Çarkı öyle bir seri, Dünyanın Gözü de öyle bir kitaptı. Uzun süredir okumak istediğim ama okuyamadığım bir seriydi, hacmi göz korkutuyor evet bunun da etkisi var tabii.

  Dünyanın Gözü'nü alalı bayağı bir zaman olmuştu ancak başlayacağım, şu kitaptan sonra şöyle böyle derken bir türlü okuyamamıştım. Kitap rafa dururken sürekli göz kırpıp duruyordu ve en sonunda başladım. 


  Seriyle ilgili yorumları okursanız genel kanının serinin dilinin ağır olduğu yönünde olur ama ben hiç öyle hissetmedim. İlk bölümler biraz yavaş olsa da -ki giriş için gayet uygunlardı- 80lerden sonra olaylar başladı ve kitap çok sürükleyici oldu. Dili ise bence hiç ağır değil, seriye gayet uygun. Betimlemeler, anlatım, akıcılık çok iyiydi.



  Kitabın kurgusuna gelecek olursak, o gerçekten şahaneydi. 14 kitaplık dev bir seri için çok güzel bir başlangıç kitabı olmuş. Serinin konusunu ve dünyasının genel hatlarını anlıyorsunuz, tabii ki güzel bir macera eşliğinde. Kitap diyor ki seri gümbür gümbür gelecek hazır olun!


  Karakterler ise gayet güzel kurgulanmıştı. Bir çoğunu yüzeysel tanısak da serinin geri kalanında karakterleri daha yakından tanıyacağımızı düşünüyorum ve merakla bekliyorum. Karakterlerin hikayelerini merak ediyorum, özellikle Rand, Thom Merrilin ve Lan'inkini. 


  Dünyanın Gözü'nü çok sevdim, serinin geri kalanında hikayenin daha iyi olacağını düşünüyorum ve merakla bekliyorum. Sanırım seriyle tek sorunum kitaplarını almak olacak :D Çevirisi de güzeldi ancak daha iyi olabilirdi sanki. 


  Kurgusuyla, anlatımıyla çok güzel bir kitaptı, fantastik severler için çok uygun ve mükemmel bir seri. Dili ağır ya da sıkıcı değil hikayenin içine girdikten sonra sayfalar çok hızlı akıp gidiyor. Seri böyle devam ederse Zaman Çarkı kesinlikle favori serilerimden biri olacak. Ve serinin en iyi taraflarından biri hemen bitecek diye üzülmemek :D

  İyi okumalar :) 


Alıntılar

"İnsanlar tuhaftır, Rand. En iyileri bile öyledir."


"Ama umut, sen boğulurken eline geçen bir parça ip gibidir; kendi kendine seni sudan çıkarmaya yetmez."
"Hiçbir insan bir diğerine, herhangi bir sebepten zarar vermemeli, demek. Şiddet için hiçbir bahane yoktur. Hiç."
"Bazı insanlar diğerlerinden faydalanır ve eğer bunu yapamayacaklarını göstermezseniz, kendilerinden zayıf olanlara zorbalık edip dururlar."
"Bazı insanlar," dedi Aram büyük bir üzüntüyle, "hayvani içgüdülerini asla bastıramazlar."
"Dünya, ait oldukları yerde kalmayı bilmeyen aptallarla dolu. Bu kadar soruna sebep olan da bu işte. İnsanlar ait oldukları yerde kalmıyor." 
"Zaman Çarkı Çağların Deseni'ni dokur ve kullandığı ipler yaşamlardır. Desen sabit bir şey değildir. Biri yaşamının yönünü değiştirmeye çalışırsa ve Desen'in uygun bir boşluğu varsa, Çark dokumaya devam eder ve o değişikliği içine alır. "
"Küçük değişiklikler için her zaman yer vardır, ama bazen Desen, ne kadar denersen dene, büyük bir değişimi reddeder."


"Bana fısıldayan ses, en iyi yalanın genelde yalan olduğu düşünülemeyecek kadar saçma olduğunu fısıldıyor ... "
"Konukları kapıya kadar geçirmek, ama gidişini izlememek geleneğimizdir. Hatırlanması gereken, konuğun eşliğinin zevkidir, gidişinin hüznü değil. "
"Birisi korumanıza ihtiyaç duyarken cesur olmanın daha kolay olduğunu anlamıştı."

Puanım 


7 yorum:

  1. Zaman Çarkı serisinin ilk kitabı olan Dünyanın Gözü 15 Ocak 1990 yılında yayınlanmış olup 53 bölümden oluşmaktadır, ülkemizde ise İthaki yayınları’ndan Niran Elçi’nin çevirmenliğinde 2003 yılında 817 sayfa olarak yayınlanmıştır. Kitabın yazımına 1986 yılında başlansa da Robert Jordan kitabın fikir temelinin 1976’dan öncesine uzandığını söylemiştir.
    http://zamancarki.net/dunyanin-gozu/

    Dünyanın Gözü Emond Meydanı ile başlıyor ama Zaman Çarkı dünyasının çok farklı bölgelerine gidiyoruz, yolculuk haritası aşağıda yer alıyor ana karanın tam ortalarından en kuzeye Afet’e uzanan bir yolculuk. Kendi köyünden 15-20 kilometreden fazla uzaklaşmamış dünyayı hiç tanımayan karakterlerin gözünden kasabalar,gemiler, başkentler, saraylar,prens, prenses ve kraliçeler, savaşçılar,efsane ve mucizelere tanık oluyoruz.

    Nihayetinde kehanetler gerçekleşmeye başlıyor…
    http://zamancarki.net/dunyanin-gozu-genel-bakis/

    YanıtlaSil
  2. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim, çıkış tarihleriyle ilgili net bir bilgim yoktu edinmiş oldum. :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba. Seriye 2 yıldır başlamak isteyip bi türlü başlayamadım ama inanilmaz merak ettim. Nihayet ilk kitabını dün bitirdim. Yorumunuza katilmamak elde degil sonraki kitaplari okumaya can atar insan. 2 ye başladim hemen. Tabi acele etmek de istemiyorum. Siz şu an seride ne durumdasiniz acaba? Büyük Av yorumunuzu gördüm ama spoiler yememek icin bakmadim tabi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ikinci kitaptan sonra devam edemedim ne yazık kı. Ama elime geçerse de bırakmam özledim. :D
      Seriyi beğenmenize sevindim, bende sadece ilk ikisini okusam da sevdiğim bir seri. Spoiler açısından da bir sıkıntınız olmasın, spoiler olacağı zaman yazıda belirtiyorum ve genelde spoilersız yorum yapmaya çalışırım.
      Büyük Av'ı da beğenirsiniz umarım. İyi okumalar. 😊

      Sil
  4. kitabın yani serinin tamamını okudum tarifsiz bişey anlatılmaz yaşanır cinsinden mükemmel ötesi ve tekrar başlayacağım kitaplara ulaşabilirsem tabii arkadaşımdada:D çok iyi dizi çıkar bundan ama nasıl canlandırırlar bunu bilemem keşke olsa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mükemmel! Keşke bende hepsini okuyabilsem ama kitapları temin etmek gerçekten zor. :D Benim bildiğim kadarıyla seri diziye uyarlanacaktı ama ne zaman ve nasıl olur bir bilgim yok, ben uyarlanmamasını tercih ederim şahsen. Seri bu haliyle güzel ve uyarlayıp bozmalarını görmek istemem. :)

      Sil
  5. Herkese merhaba, Zaman Çarkı Serisi ve Yüzüklerin Efendisi Serisi'ni kıyaslayan birbirine benzeten arkadaşları görüyorum üzülüyorum. Tek benzerlikleri türleri..Ancak; bir seri Orta Dünya'da geçip, Elfler, İnsanlar, Cüceler, Orclar vs. barındırırken diğer seri tamamen farklı bir dünyada geçmekte olup tamamen farklı ırklar ile yoğurulmukatadır. Her iki seride oldukça başarılıdır. Brandon Sanderson gibi bir yazarın kazandırılmasına araçtır Zaman Çarkı. Okunmalı ve tavsiye edilmelidir. İyi günler dilerim.

    YanıtlaSil