15 Kasım 2015 Pazar

Kırmızı (Çember #2) - Ted Dekker | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Red
Seri: The Circle #2
Yayınevi: Martı Yayınları
Sayfa Sayısı: 607
Baskı Yılı: 2011
Goodreads Puanı: 4.30  (17,695)


Arka Kapak Yazısı

  Kırmızı, geçmişle geleceğin ortak kaderidir.
  Kırmızı, yitirilen cennetin destansı kurtuluşudur.

  Kırmızı, Çemberin en kanlı halkasıdır.

  Gökkuşağı ormanları büyük çapta bir yıkımın eşiğindedir.
  Ölüm saçan bir virüs, dünyamızdaki teröristlerce yayılmaya başlamıştır.
Thomas Hunter’ın sabrı tükenmiştir; ölümle randevu için kalan süre üç haftadır ve bu bir olasılık değil, gerçeğin ta kendisidir.
İki dünyayı da kurtarabilecek bir çözüm yolu bulmaktan başka çıkış yolu yoktur.

  Siyah’ın akıllara durgunluk veren temposu, Ted Dekker’ın efsane Çember serisinin ikinci kitabı Kırmızı’yla doruğa çıkıyor. 

  Thomas Hunter en fazla bir ay önce, garsonluk yapan başarısız bir yazarken, şimdi kendini iki dünyayı da çöküşten kurtaracak zorlu bir maceranın içinde bulmuştu. Bir dünyada, ilkel savaşçılardan oluşan bir orduya kumanda eden, savaşlarda yaralanmış bir general; diğerinde ise durdurulması mümkün olmayan bir virüsle küresel bir kaos yaratma niyetinde olan teröristleri alt etmeye çalışan bir adam.

  Yıkımın eşiğinde iki dünya. Akla hayale gelmeyen bir çözüm.
  Rüya ile gerçeğin çarpıştığı adrenalin yüklü bir destana hazır olun. Siyah, Kırmızı’ya dönerken artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.



Yorum

  Çember serisinin ikinci kitabı olan Kırmızı'yı uzun bir aradan sonra okudum. Seriye Siyah'la başlamıştım ve Temmuz'da okumuştum, aslında arayı bu kadar uzun tutmak istemiyordum ama başka kitaplar girince seri yarım kalmıştı.

  Çember serisi yazarının da dediği gibi döngüsel bir seri. Seri 4 kitaptan oluşuyor ve Yeşil'i ister ilk ister son kitap olarak okuyorsunuz, bu benim çok ilgimi çekmişti ve ben Yeşil'in son kitap olmasını tercih ettim, bir çok kişi de seriye Siyah'la başlamayı tavsiye ediyor zaten.


  Kırmızı'ya dönecek olursak, Siyah'ta başlayan olaylar bu kitapta kendilerine daha güzel bir yön bulmuşlar ve hikaye çok daha oturmuş. Kırmızı'yı Siyah'tan daha çok sevdim, olaylar daha anlaşılır, karakterler oturmuş ve hikaye çok güzel bir kıvama gelmiş. Kitap çok sürükleyiciydi, hiç sıkılmadım okurken, Siyah'ta rüya alemini çok benimseyememiştim açıkçası ama bu kitapta öyle bir şey olmadı. İki realiteyi de severek okudum.


   Kitapta baştan sona tempo düşmüyor, sürekli yeni bir şey oluyor ve yeni şeyler açığa çıkıyor. Anlayacağınız tek düze ve sıkıcı olmaktan oldukça uzaktı. Kaos kitapta çok güzel yer alıyordu, yazar olayların dünyayı nasıl etkilediğini ve nelere yol açacağını çok güzel yazmış. Kitap güzel bitti, son sayfalar hem etkileyici hem de diğer kitaplar için vaat taşıyor. 


  Ben en çok Yeşil'i merak ediyorum, yazar olayları nasıl birbirine bağlayacak ve açıklayacak? Okurken bu sorular aklımı kurcaladı durdu. Beyaz'a bir kaç gün sonra başlamak istiyorum, art arda okuyunca olaylar hangi kitapta oluyor bilemiyorum, seri tek kitapmış gibi oluyor bende araya biraz zaman koyuyorum özellikle.

  Genel olarak güzel bir kitaptı, yazar sıradan sayılabilecek bir konuyu ele alıp çok güzel bir şekilde işliyor, okuması çok kolay ve zevkli bir seri. Bu türe ilginiz varsa Çember Serisine göz atmalısınız. İyi okumalar :)



Puanım


0 yorum:

Yorum Gönder