3 Kasım 2015 Salı

Karanlığın Hızı - Elizabeth Moon | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: The Speed of Dark
Seri: Yok
Yayınevi: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 352
Baskı Yılı: 2014
Goodreads Puanı: 4.02  (6,843)


Arka Kapak Yazısı

 Gözlerin çoğu birden fazla renktedir; ancak genellikle benzer renklerdir bunlar. Mavi gözlerde iki mavi ton olur, mavi ve gri; ya da mavi ve yeşil ya da bir iki tane kahverengi noktası olur. İnsanların çoğu bunu fark etmez. Eyalet kimliğimi almaya gittiğimde, formda göz rengim soruluyordu. Gözlerimdeki bütün renkleri yazmaya çalıştım ancak boşluk yeterince büyük değildi. Bana sadece "kahverengi" yazmam söylendi. Ben de "kahverengi" yazdım ancak gözlerimdeki tek renk bu değil. Bu sadece insanların gördüğü renk çünkü onlar diğerlerinin gözlerine iyice bakmıyorlar.


Yorum

  Arka kapak yazısını okuduktan sonra bu kitapta okunacak bir şeyler mutlaka var diyerek istek listeme eklemiştim Karanlığın Hızı'nı. İyi ki de eklemişim. Kitabı okumaya başlarken açıkçası içeriğiyle ilgili hiçbir şey bilmiyordum, konu ne, türü ne, sadece beğeneceğimi biliyordum, bir his sanırım bu da :D

  Kitap ilk sayfadan çok güzel bir giriş yaptı ve dedim vay bu okunur, neyse okumaya başladım, ilerleyen sayfalar da konuyla ve  içerikle ilgili bilgi sahibi olmaya başladım, açıkçası çok şaşırdım, bir şey beklemiyordum ama bu konuyu da hiç beklemiyordum. Konu hakkında bilgi vermeyeceğim benim tavsiyem sizinde içerikle ilgili bilgi sahibi olmadan okumanız, ben öyle okudum ve böylesinin çok uygun olduğunu düşünüyorum.



Elizabeth Moon
  Dediğim gibi konusu genel olarak farklı ve güzel, hatta çok beğendim ben, böyle bir kitap gerçekten yazılmalıymış. İnsanın farkındalığını arttırıyor ve 'özel olan' insanları anlamanızı az da olsa sağlayabiliyor. Yazarı böyle bir konuyu böyle güzel bir şekilde işlediği için gerçekten tebrik ediyorum, okurken bir çok kere hayran kaldım. :)


  Kitabın başkarakteri Lou ve olaylar onun gözünden anlatılıyor, genel olarak akıcı ve güzel bir anlatımı var fakat bazı yerleri yazar biraz fazla uzatmış gibi geldi bana. Yazar Lou'nun düşüncelerini ve düşünce yapısını çok güzel aktarsa da dediğim gibi biraz gereksiz yere uzatmış, çok sorun olan bir şey değil ama sıktığı için uzun uzun okuyamıyodum.


  Bilim kurgu türüne dahil ancak bilim kurgu ögeleri çok yoğun değil. Kitabın sonu güzel ama ben çok sevemedim, beklediğim bir son yoktu ama bu sonu çok tatmin edici bulamadım nedense, yine de güzel bir son.


  Kitapta çok güzel bir sürü alıntı var, okurken bunlar çok hoşuma gitti. Genel olarak çok güzel bir kitap, farklı ve özgün. Ben herkesin bu kitaba göz atması gerektiğini düşünüyorum, beğenmeseniz bile farkındalık açısından gerçekten güzel bir kitap.  Ben okumanızı tavsiye ediyorum, mutlaka bir şeyler katacaktır sizlere. İyi okumalar :)



Alıntılar

 "Ortaokulda farklı açılarda  duran saksılara tohumlar ekerek bir deney yapmıştık. Ne olursa olsun, bitkiler ışığa doğru uzamışlardı. Birilerinin beni yan yatırılmış saksılardan birine ekip ekmediğini merak etmiştim. Öğretmenim bunun aynı şey olmadığını söylemişti.Hâlâ aynı şeyi hissediyorum. Sanki yanlamasına duruyormuş gibi hissediyorum, diğer insanlar beni devrilmiş gibi hissettiğimi düşünürken ben kendimi mutlu hissediyorum. Beynim ışığa doğru uzanmaya çalışıyor ancak saksı devrik olduğu için düz olamıyor." 
"Sorularımın her zaman yanlış olduğunu düşündüm çünkü bu soruları başka kimse sormuyor. Belki de kimse bunları sormayı düşünmemiştir. Benim karanlığım belki daha önce varmıştır. Belki de ben bilgisizliğin boşluğunu vuran ilk ışığımdır.Belki sorularım önemlidir." 
"Ben diyorum ki, karanlığın hızı en az ışığın hızı kadar ilginçtir, hatta belki daha hızlıdır, bunu kim çözecek?" 
"Ben diyorum ki, dünya büyüktür, korkunçtur, gürültülüdür ve çılgıncadır; ancak aynı zamanda hala çok güzeldir." 
"Bazen konuşmak zor ancak yazmak ya da çizmek kolay oluyor." 
"İnsanlar ne demek istediklerini doğrudan söyleseler her şey çok basit olacak." 
"Öfkeli insanlar yaralarını asla unutmazlar; bağışlayıcılık öfkeyi dağıtır." 
"Oynadığım tek rol normallik." 
"Önemli olan nasıl başlayacağını bilmektir. Doğru yerden başlarsan ve tüm adımları izlersen, doğru sonuca varırsın." 
"Duygular üzerimden tıpkı rüzgarlı bir günde bir manzaranın üzerinden geçen ışık ve gölgeler gibi geçiyor.  Tepeler hep aynıdır,  ister bir bulutun gölgesinde kalsınlar, ister güneş ışığının." 
"Bu gezegende başımıza ne gelirse gelsin, yıldızlar eksiksiz, hasarsız parlamaya devam ederler. Benim yakınımda düzen sarsılsa bile bir yerlerde var olduğunu bilmek hoşuma gidiyor." 
"Farklı olmaktan nefret ediyorum. Çok zor ve onlar gibi değilken başkaları gibiymişim gibi davranmak da çok zor." 
"Değişiklikten korkarsan seni yok eder. Değişikliği kucaklarsan seni zenginleştirir."

Puanım 


0 yorum:

Yorum Gönder