16 Eylül 2015 Çarşamba

Kızıl Nehirler - Jean Christophe Grangé | Kitap Yorumu

Orijinal Adı: Les Rivieres Pourpres
Seri: Yok
Yayınevi: Doğan Kitap
Sayfa Sayısı: 405
Baskı Yılı: 2001
Goodreads Puanı: 4.10 (3,319)
Benim Puanım: 5/5

Arka Kapak Yazısı

Biz Efendileriz, Biz Köleleriz.
Biz Her Yerdeyiz, Hem de Hiçbir Yerde.
Biz Karar Verenleriz.
Kızıl Nehirlerin Hakimiyiz.

Kalbinize güvenmiyorsanız ya da ocakta yemeğiniz varsa, bu kitabı okumaya başlamayın.

Grange'nin sınır tanımayan hayal gücü, sürekli artan gerilim, etkileyici karakterler, birbirinden korkunç cinayetler; hepsi daha ilk satırlardan itibaren size hükmedecek...



Yorum

  Bir Grangé klasiği daha.. Muhteşemdi! Kurgusuyla, diliyle ve akıcılığıyla çok güzel bir polisiye romandı. Kitap sizi daha ilk sayfalardan içine hapsediyor ve hikayeye kendinizi kaptırıyorsunuz. 
  
  Ben iki günde okudum, daha fazla zamanım olsa dün bitirirdim sanrım. İlk sayfalarda hikayenin içine giriyorsunuz ve sayfalar geçtikçe çıkamaz oluyorsunuz. Cinayetler, gerilim, hikayenin ilerleyişi... kitap beni hapsetti ve sayfaların nasıl geçtiğini anlamadım. 400 sayfa aktı gitti. Tahmin ettiğim bazı yerler olsa da bir çok detay gerçekten güzel ve etkileyiciydi.
  
  Grangé çok sevdiğim yazarlardan birisi, özellikle polisiye-gerilim romanları.. Gerilim-macera romanlarını da seviyorum ancak polisiyesi kesinliklikle çok daha başarılı ve sürükleyici. Kızıl Nehirler'i okurken bir kez daha neden Grangé sever biri olduğumu anladım.

  Karakterleri hem çok sevdim hem de çok başarılı buldum. İki polisimiz var ikisi de masum ve adaletin savunucu değil. Yazar da bu iki polisi başarıyla işlemiş, biraz kurgu biraz da bu karakterlerden sanırım okurken hiç sıkılmadım. Şu sıra okuduğum Kehanet adlı romana bu çok iyi geldi, Kehanet biraz sıkmıştı ama Kızıl Nehirler süper bir polisiye olarak gayet iyi bir kurtarıcı oldu.


  Fazla uzatmaya gerek yok :D Polisiye okumak istiyorsanız ve gerilim sever biriyseniz Kızıl Nehirler ile sürükleyici bir yolculuğa çıkın derim.

Alıntılar

"İnsan kendi karanlıklarda boğulurken, başkalarına nasıl ışık dağıtır?" 
"Bir soruşturmanın bütün ayrıntıları, bir ayna gibidir. Ve katilde o kör noktalardan birinde saklıdır."

Puan


0 yorum:

Yorum Gönder